THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

vrijdag 24 september 2010

Dag 1 23 sept: Vertrek en dan denk je lekker vroeg aan te komen

Vandaag staat in het teken van vertrek. Gister om 7 uur heb ik Heleen van schiphol gehaald en hebben we de laatste dingen bekeken en zijn toen lekker gaan slapen. We hadden met mijn vader afgesproken om om half 7 weg te rijden. De wekker stond om half 6, eerst de katten eten geven en alvast een knuffel. Daarna aangekleed en de laatste dingen in de koffers. Auto inladen en hup naar het vliegveld, waar we binnen 15 minuten aankwamen en werden we afgezet bij vertrek 2. Nog ff gezwaaid natuurlijk naar pap en naar binnen gelopen en even gekeken waar we in konden checken. Dit was bij balie 10 -15 en hebben daar de self-service gebruikt waarna we de koffers konden inchecken en deze werden gelijk doorgelabeld naar MCO gelukkig. Voor ons waren een aantal mensen die de koffers nog even op de 23 kilo moesten krijgen en die van ons waren gelukkig hier ruim onder. De dame achter de balie was blij want ze had al zoń 10 mensen moeten weg sturen met te zware koffers. Zo de koffers zijn onderweg nu wij nog, door de douane en op weg naar een ontbijtje. Dat werd een lekker broodje kaas met koffie voor Heleen en voor mij een broodje zalm met warme chocolademelk.
Om 9 uur moeten we bij gate d24 zijn dus na het broodje maar weer terug gelopen naar die gate en nog even langs de plasserette en even gewacht bij de gate alvorens de bagagecheck. Vliegtuig stond er nog niet maar toen i aankwam gelijk even een foto maken en eigenlijk vrij snel daarna begon het boardingprocess.

In het vliegtuig een a321 van Aer Lingus zaten wij lekker op een exit row rij 10 en we hadden lekker 3 stoelen (had een collega geregeld, waarvoor dank) en heel veel beenruimte. Nog even gekletst met een stewardess want die zat voor mij op haar crewseat en even na half negen gingen we eindelijk onderweg. We konden drinken kopen maar die 70 minuten konden we wel zonder. Aangekomen in dublin, alles uit de bagagerekken gehaald en op naar buiten. hmm daar was het wel koud en de stewardess had gelukkig gezegd dat ik me vest aan moest doen want haha we moesten de trap af en een stukje over het platform lopen voor de we “terminal” in liepen. daar hebben we zo ongeveer een halve marathon gelopen voor we bij de paspoortcontrole kwamen. we liepen door een terminal met zeg maar de ene kant heen en door het glas zie je mensen de andere kant op lopen... Dus ik nog tegen Heleen....je zal het hele stuk weer terug moeten lopen aan die kant straks....... Nou ja bij de paspoortcontrole waren we zo door en op naar de bagage. Eerst naar de transfer desk van Aer Lingus om te vragen hoe en wat. Konden gister wel al de tweede stretch boardingtickets krijgen dus dat was goed. Ff weten hoe het met de koffers zat en die zouden gelijk doorgaan naar het volgende vliegtuig. Aangezien dat in AMS akl bekend gemaakt moet worden welke er door vliegen. Wij gerust en op naar de controle op Dublin... ik kijk nog even op de bagage band en zie daar de Koffer van Heleen.. Ik terug gelopen naar die man en gevraagd of dat wel zo hoorde... hij zei van niet en liep gelijk mee om het te regelen en hij bracht de koffer weer naar de juiste persoon.

Zo door de controle waar ik natuurlijk piepte...jemig wat was dat ding strak afgesteld want hij ging af op mijn bh haha. Ok op naar gate 104 ehhh ja hoor wij moesten dat hele end dus weer helemaal afleggen maar dan aan de andere kant van het glas. En aangezien het al 11 uur was en wij uiterlijk om 11.30 bij de gate moesten staan werd dat dus even flink doorlopen. Gelukkig konden we daar nog een flesje drinken halen want we waren al redelijk uitgedroogd. Eindelijk mochten we weer in stappen en moesten dus eerst een trap naar beneden en daarna weer over het platform en de trap- op het vliegtuig in. Trouwens voor wat we gezien hebben van het vliegveld dat zag er goed uit leuke winkeltjes en alles redelijk nieuw. We zaten dit keer op rij 27 stoel A en C in een A330-200. Goeie beenruimte en gelukkig hadden we een bagagebak voor onszelf en kon ik mijn “hand”tas er ook bij doen want die paste niet onder de stoel want daar zat een kastje.
We gingen de lucht in en zouden 25 minuten eerder aankomen in Orlando door een goeie wind. Eerst kwamen ze met drinken langs en pretzelsticks en daarna de overbekende vraag.... Chicken or ...nee geen pasta maar Beef al was die wel met pasta haha. Heleen ging voor de Beef en ik voor de chicken, was goed te doen met een kleine pastasalade met honingmosterd dressing erbij.

Tot zover een lekker reis wat films zitten kijken zoals Shrek: forever after en the Last song, met Miley Cyrus. En toen kwamen we weer boven land en kregen we heel veel turbulentie en kwam de kip er bij mij weer bijna uit zoals die erin was gegaan. Zo dat was niet lekker, het was ook niet zo heel erg maar toch, gelukkig hebben we het overleeft en kwamen we ff over 4 lokale tijd aan op MCO. Alle spullen weer gepakt en op de immigration..ja en dan denk je lekker op tijd te zijn....maar ja als het systeem het dan niet doet en ze niemand door kunnen laten dan is dat weer een tegenvaller. Eindelijk na zo'n drie kwartier deden de computers het weer en gelukkig waren er al meer beambte gekomen en binnen 5 minuten waren we erdoor met een hele aardige meneer. In dublin hadden we nog zo'n leuk groen formulier gehad maar die had i gelukkig had i die niet meer nodig.. wat gaat het weer allemaal gemakkelijk en is iedereen weer op de hoogte van alles.... NOT.
Nou ja op naar de bagageband om onze koffer te halen dan door customs om het blauwe formulier in te leveren en hup de koffer weer inleveren. Dan weer door naar de security waar we zo doorheen waren en in het treintje naar het hoofdgebouw. We moesten naar terminla B en even later kwamen daar onze koffers weer aan, met de lift naar de begane grond en daar kwamen we gelijk voor Alamo aan waar ze al op ons stonden te wachten. Werd nog gevraagd of we road side service wilde maar na een nee kreeg ik de papieren en stonden we nog geen 5 minuten later in de hitte in de parkeergarage... op zoek naar een standard rij.... Die konden we niet vinden dus gevraagd en ze stuurt ons zo naar de Fullsize rij. Nou das mooi dus wij de hele rij af met van alles en er stond een Chevy HHC vonden wij wel leuk hup de koffers erin maar hij was eigenlijk al best wek beschadigd binnen en buiten dus dan maar ff kijken wat er nog meer te vinden is. Naast die auto stond een zwarte dodge avenger en ff verder een witte met een spoiler en van binnen leren bekleding en alles erop en eraan. Dus die werd het... koffers weer uit de andere auto en de kofferbak open... Wauw wat een ruimte en met gemak gingen beide koffers erin, das een fijn gevoel. Ff alles checken lichten enz waar zit alles. Tomtom ingesteld en hup naar buiten, met het vermijden van de tolwegen zijn we 45 minuten later....maak er 55 minuten van want ik luister natuurlijk weer niet naar cuddles mc clure en neem op disneyterrein een verkeerde afslag. Na wat siteseeing zijn we dan eindelijk “thuis”.
We moeten bij Old Key West bij de slagboom eerst mijn paspoort laten zien en als deze mevrouw het gechecked heeft wenst ze ons een “Welcome Home”. Op naar de check-in en daar de auto neegezet en naar binnen gelijk aan de beurt en ook daar weer heel vriendelijk geholpen en een mooie map mee. We zitten in building 63 op de tweede verdieping met niemand boven ons. En voor de rest ook erg rustig. Binnen vallen de oh's en ah's en wat gaafs over en weer. ff opfrissen korte broek aan en ander t-shirt en op naar downtown disney voor een beetje eten bij Planet Hollywood. Uiteindelijk was het kwart over 8 toen we daar aankwamen en een half uurtje later konden we aan tafel. Voor mij een spaghetti pomodori en voo Heleen een cheeseburger, allebei met een pink lemonade. Lekker meegeblert met de muziek enzo en na het eten werd het tijd voor de walmart om even ontbijt in te slaan en hebben we yoghurtjes, aardbeien, ananas, broodjes, water, frisdrank, jam en Peter pan pindakaas meegenomen. Nog even naar de Disney afdeling en voor mij een t-shirt gescoord en Heleen kaarten.. tijd om naar huis te gaan want de oogjes vielen al bijna dicht. Om half 12 lagen we dan lekker in het grote bed en vielen de oogjes vrijwel direct dicht. Vanochtend was het 10 voor 7 toen we wakker werden en gerekt to half 8 en even lekker ontbijt op ons balkon en straks zwemmen hier en dan ichrystal n de middag naar Magic Kingdom want we hebben daar weer een diner bij Winnie en zijn vriendjes bij Chrystal Palace. Foto's volgen later want ik zit 5 minuten te wachten en dan nog is i niet ingeladen.

1. Hé wat leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Wat een uitgebreid verhaal heb je al geschreven en wat een lekkere volle, leuke dag. Fijn om jullie te kunnen volgen. Direct al shoppen en uit eten, super hoor.
    Veel plezier gewenst,
    groetjes
    Anita

2. Zo jullie zijn er ook eindelijk. Veel plezier.

3. Leuk dat het voor jullie eindelijk ook zover is.
    Heel veel plezier.
    Wij hebben afgelopen zomer met zijn vijven in een Dodge Avenger gezeten, ging prima alleen was het met de koffers wat krap.

4. De vakantie gaat beginnen, en wat een lekker verblijf hebben jullie zeg MEGA. Wat een gaaf balkon ook.

En dan ook nog sturen met de Dodge Avenger.. hmmmm jaloers dus ;-000

5. Godzijdank, jullie kunnen er eindelijk aan beginnen :) en wij hier ook ;)

Ben zeer benieuwd naar de foto's van de auto, jullie verblijf en jullie stralende gezichten natuurlijk.

geniet er alvast van ;) en tot morgen !!!

6. Welcome Home Girls,

Leuk dat jullie ook eindelijk in Orlando zijn gearriveerd, let the party begin :-)

Jammer dat die Chevvy HHR zo beschadigd was want dat is echt een leuke auto. Zoals je weet hebben wij er onlangs bijna zo-een gekocht, maar op het laatste moment toch besloten om nog ff verder te kijken. Af-en-toe heb ik daar toch wel spijt van...

Maar die Avenger is toch ook niet verkeerd, en als je het lief vraagt mag je zaterdagavond wel eventjes in de Tahoe zitten ;-)

Groetjes vanuit Davenport,
    Pieter & Petra "PenPe"

7. Hee meiden,
    Leuk dat jullie er nu ook zijn. Jullie hebben een mooie auto uitgezocht. Ben benieuwd naar de foto's.

Geniet er maar lekker van, voor je het weet is het weer voorbij. Het gaat allemaal sneller dan je denkt. Dus dubbel genieten.

Monique

8. Jullie zijn er ! Have fun.